Пояснювальна записка
З перетворенням України на самостійну
державу освіта стала власною справою
українського народу. Розбудова системи
освіти, її докорінне реформування
покликані стати основою відтворення
інтелектуального, духовного потенціалу
народу, національного відродження,
становлення державності та демократизації
суспільства в Україні. Сучасна школа є
могутнім фактором виховання молоді,
формування її життєвих компетентностей
і орієнтирів, духовності, моральності,
національної гідності і любові до
природи.
Природа рідного краю – це не тільки
джерело здоров’я, радості, краси. Це
наш вірний друг і неоціненне багатство.
Природа вимагає від людини любові і
поваги, турботи і бережного ставлення.
Сьогодні особливо очевидний і прикрий
той факт, що здоров’я наших дітей –
наймолодших громадян – безпосередньо
залежить від екологічного та економічного
стану держави. І сьогодні переважна
частина людства розуміє – треба негайно
рятувати навколишнє середовище,
відновлювати або, як кажуть діти, лікувати
його.
Мета програми:
створення
оптимальних умов для розвитку і
становлення особистості як суб'єкта
діяльності й суспільних відносин у
громаді, усвідомлення своєї приналежності
до батьківщини, відповідальності за її
майбутнє, розвиток краєзнавчої
ціннісно-смислової сфери діяльності
молодших школярів, яка проявляється в
їхньому ставленні до матеріального,
духовного і соціального середовища
своєї місцевості.
Завдання
програми:
-
подолання труднощів, пов'язаних із соціальними відмінностями учнів у сприйнятті матеріального, духовного та соціального середовища рідної місцевості;
-
формування у молодших школярів стійкого інтересу до продуктивної діяльності на благо батьківщини;
-
виховання в кожного учня звичок краєзнавчо-моральної поведінки, духовної та побутової культури;
-
розвиток в учнів пізнавальної, творчої діяльності;
-
вивчення історії рідного краю, звичаїв і традицій українського народу;
-
навчання дітей вести посильну дослідницьку роботу, збирати матеріали, класифікувати, зіставляти їх;
-
розвиток мовних і розумових умінь, розуміння мистецтва і культури наших предків;
-
навчання дітей уміння використовувати різні джерела краєзнавчої інформації та науково-допоміжних матеріалів;
-
залучення учнів до світу прекрасного, формування відчуттів патріотизму і пошани до народу, до його звичаїв, традицій, мови;
-
виховання духовності, моральності.
Змістом програми передбачено використання
таких форм роботи:
-
бесіди;
-
години спілкування (ГС);
-
колективні творчі справи (КТС);
-
колективне ігрове спілкування;
-
виставки, експозиції малюнків та поробок;
-
свята, ранки;
-
зустрічі;
-
інсценізації;
-
рольові ігри;
-
ігри-подорожі;
-
усні журнали;
-
переклички повідомлень;
-
аукціони знань;
-
експедиції, екскурсії;
-
пошукова робота;
-
вікторини;
-
конкурси;
-
обговорення, «круглі столи».
Очікувані результати:
-
забезпечення особистісного зростання учнів;
-
знання історії назви свого села, району, області;
-
покращення екологічного стану села;
-
створення розгортки «Видатні люди рідного краю»;
-
оформлення альбому «Рідний край»;
-
згуртування дитячого колективу;
-
виховання любові до малої батьківщини та України-Батьківщини.
Тематика,
форми проведення та зміст виховних
справ
3 клас
Бесіда «Та земля мила, де
мати народила»
Орієнтовний зміст:
Україна – земля твоїх предків; моє село
– частина України; в чому виявляється
любов до Батьківщини.
ГС «Кожному мила своя
сторона»
Орієнтовний зміст:
що таке Батьківщина; та земля мила, де
мати народила (читання і обговорення
китайської народної казки «Соловей»);
чому ми не садимо пальму в садку.
Екскурсія «Найкраща вулиця
села»
Орієнтовний зміст:
презентація рідної вулиці; екскурсія-огляд
вулиць села; підведення підсумків.
Аукціон знань «Я живу в
Бересті»
Орієнтовний
зміст:
екскурсія до шкільного музею; звідки
походить назва села, вулиць (історії,
легенди); пам’ятні місця, культурні
центри села; видатні люди села; відзначення
кращих знавців села.
Ранок «Моє село»
Орієнтовний зміст:
розповідь про рідне село; подорож в
історію; видатні люди села; концертна
програма «Прославимо свою малу вітчизну».
Перекличка повідомлень
«Історія моєї вулиці»
Орієнтовний зміст:
уявна мандрівка селом;
повідомлення дітей про історію своєї
вулиці; підведення підсумків.
Експедиція «Люби і знай
рідний край»
Орієнтовний зміст:
збір інформації «Легенди
Рівненщини»; традиції мого краю; рослинні
обереги; оформлення альбому про рідний
край.
КТС «Моя мала батьківщина»
Орієнтовний зміст:
пошукова робота «Літопис мого села»,
«Цікаве з історії мого села»; конкурс
малюнків «Живописні куточки рідного
села»; перекличка повідомлень «Видатні
односельчани»; вікторина «Чи знаєш ти
своє село?».
Свято-зустріч «Мої земляки»
Орієнтовний зміст:
зустріч з трударями-односельчанами;
концертна програма.